H Δρ Ευγενία Αρβανίτη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών (ΤΕΕΑΠΗ) με γνωστικό αντικείμενο διαφορετικότητα και ετερότητα στην εκπαίδευση
Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Εκπαίδευση Ενηλίκων” (2007-2012 & 2013-2015) και “Σπουδές στην Εκπαίδευση” (2012-2013) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Η Δρ Αρβανίτη έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις στο Υπουργείο Παιδείας (2006-2012) ως συνεργάτης στο γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας, κ. Παπαθεοδώρου, στην Ειδική Γραμματεία Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης υπό την καθοδήγηση της Ειδικής Γραμματέως Θάλειας Δραγώνα και στο Γραφείο της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, κ. Φώφης Γεννηματά. Επίσης υπήρξε συντονίστρια του Γραφείου Διασφάλισης Ποιότητας & Αξιολόγησης στη Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων εκπονώντας το αντίστοιχο πλαίσιο για τις μονάδες/φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων υπό την καθοδήγηση του Γενικού Γραμματέα κ. Κωνσταντίνου Τσαμαδιά. Ασχολήθηκε με την ανάπτυξη πολιτικών για την διαπολιτισμική και μεταναστευτική εκπαίδευση, καθώς και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών μέσα από την προετοιμασία κειμένων εργασίας και προσκλήσεων για μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Η Δρ Αρβανίτη έζησε και εργάστηκε για μια δεκαετία στην Αυστραλία (1995-2005) αποκτώντας σημαντική εμπειρία σε θέματα πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και γλωσσικής πολιτικής. Η διδακτορική της διατριβή συμπεριέλαβε τη σε βάθος ανάλυση των διδακτικών πρακτικών και της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Αυστραλία στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με ιδιαίτερη έμφαση στα απογευματινά σχολεία της Βικτώριας. Κατά τα έτη 2001-2004, ήταν διευθύντρια του Κέντρου Παροικιακής Ιστορίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου RMIT στη Μελβούρνη.

Είναι συνεργάτης του Διεθνούς Παρατηρητηρίου PASCAL, του Globalism Institute/RMIT, και του Πανεπιστημίου Illinois/ΗΠΑ (Common Ground & Learning by Design). Τα τελευταία χρόνια επικεντρώνεται στη δημιουργία και διαχείριση της διαδικτυακής εφαρμογής, ‘Νέα Μάθηση’ (http://neamathisi.com), ενός πλαισίου επαγγελματικής μάθησης και ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό, τη δοκιμαστική εφαρμογή και την αξιολόγηση διαδραστικών εργαλείων WEB2 στο πεδίο της διαπολιτισμικής/συμπεριληπτικής παιδαγωγικής.

Η Ευγενία Αρβανίτη έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και μελέτες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά (http://www.ecedu.upatras.gr/services/site/prosopiko.php?sm=22&teacher_id=114).
Έχει εκδώσει το βιβλίο Greek Ethnic Schools in Australia in the late 1990s: Selected Case studies, (http://thelearner.com/2010/09/01/greek-ethnic-schools-in-australia-in-the-late-1990s-selected-case-studies/). Τέλος, έχει επιμεληθεί τα βιβλία του Ζαχαρία Βογιατζόπουλου (2006) Bonegilla: Memories and Recollections of an Insider, των Kalantzis & Cope (2013) Νέα Μάθηση: Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης κι έναν συλλογικό τόμο το 2014 (σε συνεργασία με τον Αχιλλέα Καμέα) για τη διαμεσολάβηση με τίτλο Intercultural Mediation in Europe: Narratives of Professional Transformation (http://ondiversity.cgpublisher.com/product/pub.190/prod.25).

  • N/A
  • N/A